Voimaa ja tyyneyttä slow yogasta

Slow yoga on nimensä mukaisesti hitaampaa joogaa, joka sisältää kuitenkin dynaamisuutta ja fyysistä työskentelyä. Hitaan etenemistahdin ansiosta se sopii esimerkiksi niille, jotka haluavat siirtyä asanasta toiseen rauhallisessa tahdissa. Myös jooga-apuvälineiden, kuten joogatiilien tai -vöiden käyttö asanan mukauttamiseksi omalle keholle käy hitaassa tempossa.

Tunnilla harjoitellaan sekä virtaavasti hengityksen rytmissä liikkuen että jooga-asanoihin jääden. Tavoitteena on tasapainottaa hermostoa ja luoda rauhallinen, meditatiivinen olotila.

Huolellisten kehon linjausten tavoitteena on saavuttaa sekä vakaus että mukavuus asanassa, jolloin siinä voi viipyä hieman pidempään.

Rasittavuudeltaan tunnin voi sanoa olevan astangajoogan ja lempeän joogan välimaastossa.

Moni on kertonut saaneensa slow yogasta apua mm. yöheräilyyn ja selän kolotuksiin tai yleensä ottaen "maadoittuneen" olotilan. Harjoitukseen kuuluvat myös helpot hengitys- ja meditaatioharjoitukset sekä usein alkumantra.

Opettajana on Kirsi Saivosalmi, joka on valmistunut slow yogan opettajaksi Janne Kontalan kaksivuotisesta opettajakoulutuksesta ja harjoittanut itse Iyengarjoogaa useamman vuoden.

Tervetuloa tunnille, olit sitten joogan aloittelija tai edistyneempi! Jos kaipaat perehdytystä aivan alkeisiin slow yogassa, ota yhteyttä Kirsiin, joogakerttuli(at)gmail.com, niin voimme järjestää aloittelijoiden tunnin.