Vahvistu ja rentoudu slow yogassa

Voimaa ja tyyneyttä. Slow yoga on vahvistava ja samalla rauhoittava harjoitus. Se on nimensä mukaisesti hitaampaa joogaa, jossa painottuvat dynaamiset, staattiset pidot mm. seisoma-asanoisssa sekä asanoiden hallittu linjaaminen. Etenemme virtaavasti hengityksen ehdoilla. Vähitellen harjoitus luo rauhallisen, meditatiivisen tilan, jossa joogaaja voi rentoutua ja tulla tietoisemmaksi omasta sisimmästään.

Slow yogassa suositaan klassisia jooga-asanoita, jotka sopivat useimmille. Tunnilla jokaiselle tarjotaan sopivat muunnelmat, ja viipymistä pidennämme vähitellen. Joogan apuvälineitä, kuten joogavöitä, -tiiliä tai -tyynyjä sekä seinän apua käytämme myös tarvittaesssa.

Tunnilla painottuvat jooga-asanat, jotka tasapainottavat hermostoa. Moni on kertonut saaneensa slow yogasta apua mm. yöheräilyyn ja selän kolotuksiin. Harjoitukseen kuuluvat myös helpot hengitys- ja meditaatioharjoitukset sekä mantrat.

Tervetuloa tunnille, olit sitten joogan aloittelija tai edistyneempi! Harjoitus soveltuu hyvin sellaisille, jotka haluavat opetella pysähtymisen taitoa ja suorittamisesta irtipäästämistä, mutta kaipaavat samalla fyysistä työskentelyä, jossa tulee lämmin.

Jos kaipaat perehdytystä aivan alkeisiin slow yogassa, ota yhteyttä Kirsiin, joogakerttuli(at)gmail.com, niin voimme järjestää aloittelijoiden tunnin.

Opettajana on Kirsi Saivosalmi, joka on valmistunut slow yogan opettajaksi Janne Kontalan kaksivuotisesta opettajakoulutuksesta ja harjoittanut itse Iyengarjoogaa useamman vuoden.