Seasonal Yoga flow perustuu Seasonal Yogaan, jossa ihminen nähdään osana luontoa ja näin ollen
huomioidaan vuodenaikojen mukana tapahtuvat muutokset ja niiden vaikutukset myös ihmiseen.
Joogaharjoituksen tarkoitus on säilyttää ihmisen tasapainotila ympäristön ja luonnon
energiavaihteluihin nähden sekä luoda pohja sekä henkiselle että fyysiselle kasvulle.

Seasonal Yogassa vuodenajat ovat kevät, kesä, myöhäiskesä, syksy ja talvi. Joogaharjoitus peilataan
kuhunkin vuodenaikaan sopivaksi ja kukin vuodenaika edustaa erilaista elementtiä, energiaa,
tunnetta ja aistia.

Seasonal Yoga flow tasapainottaa sekä kehoa että mieltä ja lisää kokonaisvaltaista hyvinvointia.
Harjoitus parantaa oman kehontuntemusta ja vahvistaa kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä avaa
mahdollisia energiatukoksia kehossa.

Seasonal Yoga flow sopii kaikille.

Seasonal Body Clock

Kiinalaisen terveystiedon mukaan monet elintoiminnoistamme noudattavat tiettyä vuorokausirytmiä. Seasonal Yogan Body Clock -harjoitteen avulla on mahdollista korjata kehon kelloa, mikäli se on epätasapainossa. Vaikka varsinaista epätasapainotilaa ei olisi, harjoitus on kokonaisvaltainen ja terveyttä edistävä ja näin ollen sopii kaikille.

Body Clock -tunti koostuu kraniosakraalisista aalloista ja aurinkotervehdyksistä, jotka tehdään kuuden eri asanasarjan välissä. Maanantaiaamujen Body Clock -tunneilla harjoitus aloitetaan kolmella yin-asanalla ja kolme jälkimmästä asajasarjaa virrataan flowna. Seisten tehtävät yang-asanat aktivoivat ja hoitavat määrättyjä sisäelinpareja ja niiden meridiaaneja (dynaaminen ja tasapainottava harjoitus), kun taas istuen/lattialla tehtävät yin-asanat puolestaan hoitavat kyseisten sisäelinparien akupisteitä (rauhoittavaja tasapainottava harjoitus). Body Clock -harjoituksessa yhdistetaan asanoita yin ja yang-sarjoista, jolloin harjoitus on kokonaisvaltainen ja etenee perinteiselle yin & yang-harjoitukselle tyypilliseen tapaan.