Kerttuli-5.jpg

Jonna nykänen

Olen 36-vuotias turkulaistunut jooganopettaja. Joogaohjaajan perusopintojen (RYT200, Modified Astanga Vinyasa Yoga) jälkeen olen syventänyt osaamistani yinjoogan opintojen (RYT100, Sebastian Pucelle ja Murielle Burellier), hengitysohjaajaopintojen (Minna Martin, Rauni Nissinen) sekä äänimaljaohjaajaopintojen (Pranamaa/Heidi Ristseppä) parissa.

Ohjauksessani keskeistä on kehon syvä kuunteleminen, hengityksen roolin korostaminen, yksilöllisen harjoituksen tukeminen sekä stressinhallinta.

Joogaharjoittelutaustani ulottuu 2000-luvun alkuun Kuopion astangajoogasalille.

Harrastan kuntonyrkkeilyä ja makrametöiden tekoa, sekä rohkealla päällä avantouintia.

Kirsirajatumpi.jpg

kirsi saivosalmi

Olen 48-vuotias turkulainen jooganopettaja ja valmistunut Janne Kontalan hathajoogan perinteisiin nojautuvasta koulutuksesta. Lisäksi olen erikoistunut restoratiivisen joogan opettajaksi joogamuodon kehittäjiin kuuluvan Judith Hanson Lasaterin ohjelmasta.

Tunneillani korostan joogaajien yksilöllisiä tarpeita unohtamatta selkeää ja välittävää ohjausta. Oman kehon ja hengityksen kunnioittaminen on tie hyvinvoivaan, viisaaseen elämään.

Aloitin joogaharjoitukseni vuonna 2011 Iyengar-joogalla. Asanoiden tarkoista linjauksista muodostui perusta, josta olen edennyt omanlaiselleni joogapolulle.

Sivutöinä teen toimittajan sekä luovan kirjoittamisen ohjaajan töitä. Koulutukseltani olen kieltenopettaja. Vapaa-ajalla kirjoitan sekä mökkeilen perheen ja kahden terrierin kanssa saaristossa.

soturi1pieni.jpg

Laura Yli-Arvela

Oma joogapolkuni alkoi astangajoogan parissa vuonna 2010. Lasten syntymän myötä myös oma keho muuttui ja lisäsin omaan harjoitukseeni enemmän perinteistä Hatha-joogaa sekä Yin-joogaa. Olen opiskellut Seasonal Yogaa eli vuodenaikajoogaa Espoossa Suvi Hakalan, Sue Wooddin ja Julie Hansonin opissa, ja valmistun Seasonal Yoga- opettajaksi elokuussa 2017 (RYT 200).

Seasonal Yogassa ihminen nähdään osana luontoa ja näin ollen huomioidaan vuodenaikojen mukana tapahtuvat muutokset ja niiden vaikutukset myös ihmiseen. Seasonal Yogassa harjoituksen tarkoitus on säilyttää ihmisen tasapainotila ympäristön energiavaihteluihin nähden ja luoda pohja sekä henkiselle että fyysiselle kasvulle. Seasonal Yoga -harjoituksen tavoitteena on edistää fyysisen terveyden lisäksi psyykkistä, emotionaalista ja henkistä terveyttä.

Seasonal Yogassa vuodenajat ovat kevät, kesä, myöhäiskesä, syksy ja talvi. Joogaharjoitus peilataan kuhunkin vuodenaikaan ja jokainen vuodenaika edustaa erilaista elementtiä, energiaa, tunnetta, aistia ja jokaiseen vuodenaikaan liittyy tietty sisäelinpari energialinjoineen. Joogaharjoituksen lisäksi Seasonal Yogassa hyödynnetään perinteistä kiinalaista terveystietoa ja filosofiaa, sekä tehdään muun muassa Qi Gong liikkeitä täydentämään joogaharjoitusta.

Ohjaan Joogakerttulissa Seasonal Vinyasa flowta, Seasonal Yin&Yang- tuntia sekä Seasonal Body Clock- tuntia. Lisäksi pidän Joogakerttulissa Seasonal Yogan työpajoja, joissa tutustutaan ja orientoidutaan alkavaan vuodenaikaan sekä sen vaikutukseen joogaharjoituksessa. Seasonal Yoga -tunnit sopivat kaikille. Voit olla joogan parissa ensikertalainen tai jo pidempään joogannut konkari.

Joogan ohjaamisen lisäksi teen tällä hetkellä asiantuntija- ja tutkimustyötä aikuisopiskelijoiden itsensä johtamisen, ajankäytön hallintaan sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyvien teemojen parissa. Lämpimästi tervetuloa tunneilleni juuri sellaisena kuin olet!